maandag 29 april 2019

RTL Late Night en reclames


Natuurlijk kan de wereld niet zonder reclame en we zijn er allemaal gevoelig voor. Er zijn gelukkig hele toffe reclames. Zo vind ik zelf bepaalde voetbalreclames, zeker rondom de grote landentoernooien, erg goed. Vaak zijn reclames slecht. Echt heel slecht.

Als ik mijn Twittertijdlijn door loop zie ik dat ik nog weleens mopper op reclames. De slechtste ooit is die irritante van Strato. Die een paar jaar geleden tijdens het darten nogal vaak uitgezonde werd. Brrrr.... 

Verder ben ik natuurlijk geen marketingoeroe, maar waarom zou Gillette nu zowel Roger Federer, Antoine Griezmann en Neymar in één reclame stoppen. En wat zou dat wel niet kosten. Wie het weet mag het zeggen.

Voordat ik hier als zoveelste amateurblogger alle reclames onder de loep ga nemen: Nog even het punt waar ik echt naar toe wil. Ik heb de oplossing voor RTL Late Night. Want, bedenk u eens, wanneer is het moment dat u 's avonds de TV uitdrukt en naar bed gaat? Inderdaad, op het moment dat u Neymar zijn dure wangetjes weer ziet scheren en het Stratomannetje door het beeld ziet hupsen.

Een probleem dat Eva Jinek niet heeft. Het maakt geen zak uit of Humberto, Twan of straks Beau uw huiskamer inschatert, maar bij de reclames druipen de meesten af. Afschaffen dus die reclame bij RTL Late Night.

Maar wat heeft RTL Late Night nu aan een show als het geen reclameinkomsten heeft. Het blijft ingewikkeld.

Had ik u al gezegd dat ik geen marketinggoeroe ben?

Geen opmerkingen: